انتقال پول از طریق زل به آمریکا

روش انتقال پول از طریق زل

 برای انتقال پول به امریکا از طریق زل اول باید بدانیم زل چیست ؟ و نحوه کارکرد آن چگونه است .

سیستم  انتقال پول زل (Zelle)  یک سرویس انتقال پول الکترونیکی  در آمریکا است  که سریع ترین روش برای انتقال پول بین حساب های بانکی بشمار میرود این سیستم به شکل یک اپلیکیشن موبایل یا پلتفرم آنلاین در دسترس است و بسیاری از بانک های ایالات متحده آمریکا برای انتقال پول از این سیستم پشتیبانی می کند

زل (Zelle) در سال ۲۰۱۷ به وجود آمد و توسط گروهی از بانک ‌ها در  ایالات متحده، از جمله بانک‌ های    Bank of America ، PNC Bank , Capital One ,TD Bank , Wells Fargo , JPMorgan Chase  و US Bank تأسیس شد. این سیستم با هدف انتقال سریع و بدون هزینه پول بین افراد و بانک ها تاسیس شده است

لیست بانک‌هایی که Zelle را پذیرفته‌اند همچنان در حال افزایش است. در سال 2021، زل طی گزارشی اعلان کرد  که نزدیک به ده هزار بانک و اتحادیه اعتباری در سراسر ایالات از این روش استفاده میکنند و بانک‌هایی که Zelle را به مشتریان خود ارائه می‌ دهند، شامل  بانک های محلی  , بانک‌های دیجیتال و بانک‌های ملی بزرگ با شعبات مختلف در سراسر کشور میشود

زل یکی از روش‌های پرطرفدار و سریع برای  انتقال پول به امریکا  به حساب میرود که  در این روش، کافی است در زمان ثبت درخواست حواله، مشخصات حساب زل مقصد را ارسال کنید. مدت زمان ارسال حواله به امریکا در این روش بسیار سریع ‌تر از روش‌های دیگر است و معمولاً در حدود 1 الی 2 روز کاری به انجام می‌ رسد.

انتقال پول از طریق زل 

ارسال حواله از طریق زل به معنای انتقال پول از یک حساب بانکی به حساب بانکی دیگر از طریق برنامه Zelle  است. این انتقال معمولا به صورت فوری و بدون هزینه اضافی انجام می‌شود و استفاده کننده ها می‌توانند با استفاده از شماره تلفن یا ایمیل گیرنده، پول را به سرعت انتقال دهند

با توجه به تحریم های اقتصادی ایران ارسال حواله از طریق زل به آمریکا با چالش های روبرو است که . با توجه به محدودیت ‌های بین ‌المللی، بانک‌ ها و سرویس‌های مالی و همچنان نبود شعبات بانک ها در داخل ایران  ممکن است استفاده از خدمات زل در داخل ایران ممکن نباشد .

به همین دلیل، انجام حواله زل بین ایران و کشورهای دیگر ممکن است به مشکلاتی برخورد کند و استفاده از این خدمات را محدود میکند و بهترین راه  جایگزین برای این مشکلات استفاده از خدمات صرافی های معتبر و دارای جواز مثل صرافی جعفری است که با داشتن دو دهه تجربه در حواله داری میتواند به سریع ترین زمان و کمترین کامزد تراکنش های پولی شما را انجام دهد

خدمات صرافی جعفری برای انتقال پول به امریکا با استفاده از زل

انتقال پول از طریق زل به حساب شخصی

اگر شما نیاز به انتقال پول به حساب شخصی در امریکا دارید، می‌توانید از خدمات صرافی جعفری استفاده کنید. ما با داشتن نمایندگی در امریکا، از طریق زل (Zelle) یا وایر (wire transfer) ، پول شما را به حساب شخصی در امریکا انتقال می‌ دهیم. برای انجام حواله از ایران به امریکا و واریز به حساب شخصی در امریکا، با کارشناسان ما تماس بگیرید

انتقال پول از ایران به امریکا، واریز به حساب شرکتی

اگر قصد دارید پول را به حساب شرکتی در امریکا انتقال دهید، این کار توسط صرافی جعفری  با استفاده از روش‌های داخلی و سوئیفت انجام می‌شود. ان عده ‌ای از تاجران که برای خرید اموال تجاری خود نیاز به انتقال پول به حساب شرکت طرف قرارداد خود در امریکا دارند، بدون نگرانی می ‌توانند از خدمات ما برای انجام این عملیات استفاده کنند.

حواله ارزی به امریکا طی چند روز انجام میشود؟

ارسال حواله ارزی به امریکا به مدت ۱ الی ۴ روز کاری به روش داخلی(وایر، زل) انجام می‌شود. اما در اکثر مواقع بین ۱ الی ۳ روز کاری انجام می‌شود.
مدت زمان برای ارسال حواله به آمریکا از طریق سوئیفت حدود 1 الی 3 روز کاری انجام می‌شود. در صرافی ما، مدت زمان انجام حواله و دقت در انجام کار، اولویت اصلی ما است.

مهمترین مزایا و معایب سیستم های زل ووایر

سیستم زل و وایر سیستم های الکترونیکی برای انتقال پول هستند که توسط بانک های مختلفی در آمریکا استفاده میشوند که هر کدام ویژه گی های خاص خود را دارد که در زیر به بعضی ویژه گی های مهم آن ها  میپردازیم تا بتواند به شما کمک کند که استفاده از کدام سیستم انتقال پول برای نیاز های شما میتواند مناسب تر باشد

زل به عنوان یک راهکار ساده و موثر برای انتقال پول آنلاین عمل می‌کند و بر اساس یک شبکه بانکی که به بانک‌های مختلف متصل است، تراکنش‌ها را بین حساب‌های بانکی مشتریان انجام می‌دهد.

1- سرعت انتقال

زل – انتقال پول بدون هزینه، در چند دقیقه انجام میشود
وایر – انتقال پول، از طریق وایر ممکن است چند ساعت تا چند روز طول بکشد

2- هزینه ها

زل – معمولا ارسال پول بصورت رایگان انجام میشود و هیچ هزینه اضافی ندارد
وایر – ممکن است شامل هزینه های بالایی باشد ، به ویژه برای انتقال پول های بین المللی

3- سهولت در استفاده

زل – استفاده از زل بسیار ساده است و از طریق اپلیکشن در گوشی مبایل شما انجام میشود
وایر – نیاز به پر کردن فورم های پیچیده و ارائه اطلاعات بانکی دارد

4- دسترسی

زل – فقط برای مشتریان بانک های که از این سیستم پشتیبانی میکند در دسترس است و نیاز به حساب بانکی دارد
وایر – می تواند از هر بانکی انجام شود

5- امنبت

زل – چون از پروتکل های قوی استفاده میکند بعنوان امن ترین روش برای انتقال پول شناخته میشود
وایر- در حالیکه امنیت بالای دارد ولی میتواند در برابر کلاه برداری اسیب پذیر باشد

6- محدودیت در انتقال پول

زل – معمولا محدودیت های کمتری در مبلغ انتقال پول دارد به استثنی انتقال مبلغ های زیاد
وایر – محدودیت های بیشتر نسبت به زل برای مبلغ انتقال دارد به ویژه برای پول های بین المللی

روش ثبت نام در زل 

قبل از انجام حواله از طریق زل به آمریکا، برای ثبت نام و استفاده از زل، باید مراحل زیر را طی ‌کنید.

1- نصب اپلیکیشن Zelle

ابتدا نرم‌ افزار Zelle را از فروشگاه‌های آنلاین مانند App Store برای دستگاه iOS یا Google Play برای دستگاه‌های اندروید دانلود و نصب می‌کنید.

2-  ایجاد حساب کاربری

پس از نصب، اپلیکیشن را باز کنید و بر روی گزینه “ثبت نام” یا “ساخت حساب” کلیک کنید. در این مرحله، اطلاعات شخصی خود را وارد می‌کنید، از جمله نام، نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل.

3- تایید هویت 

پس از ثبت‌نام، تأیید هویت انجام می‌شود. این ممکن است شامل تأیید اطلاعات حساب بانکی یا استفاده از رمز یکبار مصرف (OTP) باشد این مرحله برای اطمینان از امنیت حساب شما انجام می‌شود.

4- اتصال به حساب بانکی 

برای استفاده از زل، باید حساب بانکی خود را به سرویس متصل کرد. این اتصال از طریق بانک انجام می‌شود. در این مرحله، اطلاعات مربوط به حساب بانکی خود را وارد می‌کنید، از جمله نام بانک، شماره حساب و کد بانکی.

5- ارسال یا دریافت پول

کاربران می‌توانند با استفاده از شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل دیگران را انتخاب کنند و وجه را به سرعت ارسال یا دریافت کنند.

6 -تایید تراکنش

پس از انجام تراکنش، هر دو طرف به شکلی یا یکدیگر را از انجام موفقیت‌آمیز آن مطلع می‌شوند.

مزایای انتخاب صرافی جعفری

از مزایای انتخاب صرافی جعفری میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  1. سرعت و کارایی:

با بهره‌ گیری از فناوری ‌های نوین، صرافی جعفری تضمین می‌کند که تراکنش‌ ها با سرعت و کارایی بالا صورت گیرد.

  1. کارمزد مناسب:

صرافی جعفری با ارائه کارمزد های رقابتی، به مشتریان فرصتی را برای کاهش هزینه‌های مرتبط با تراکنش‌ های مالی فراهم می‌کند

  1. پشتیبانی مشتریان:

تیم پشتیبانی مشتریان حاضر در صرافی جعفری، به مشتریان اطمینان می‌دهد که هرگونه سوال یا مشکلی که پیش آید، به سرعت و به صورت حرفه ‌ای حل خواهد شد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

قصد ارسال پول به ایران، افغانستان یا ترکیه دارید ؟

پیش از هر اقدامی از مشاوره رایگان با کارشناس ما استفاده کنید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *