وسترن یونیون چیست؟

معرفی وسترن یونیون

اگر قصد حواله (ارسال) پول به خانواده یا دوستان‌تان در کشوری دیگر دارید، کمپانی وسترن یونیون (Western Union) معتبر ترین شرکت در این زمینه است.
وسترن یونیون یک صرافی بین‌المللی با 500,000 شعبه در بیش از 200 کشور دنیا، بزرگترین و معتبر ترین شرکت فعال در زمینه‌ی انتقال سریع و بدون محدودیت پول در سرتاسر جهان است.

تاریخچه وسترن یونیون

در سال 1815 ساموئل ال. سلدن (Samuel L. Selden) 30 ساله با هدف راه اندازی سرویس‌های ارتباطی و خدمات تلگراف، شرکت چاپ تلگراف نیویورک و دره می‌سی‌سی‌پی (New York and Mississippi Valley Printing Telegraph Company) را در روچستر، یکی از شهرهای بزرگ ایالت نیویورک آمریکا راه اندازی کرد.
از طرفی شخصی به نام ازرا کورنل (Ezra Cornell) صاحب شرکتی با نام وسترن یونیون بود که ورشکسته شده بود.

در سال 1855 ساموئل سلدن با ازرا کورنل مذاکراتی را انجام دادند که تصمیم‌شان بر این شد که دو شرکت باهم ادغام شوند. در حال حاضر دفتر اصلی شرکت وسترن یونیون در مریدیان، ایالت کلرادو، ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

خدمات شرکت وسترن یونیون

عمده خدمات شرکت وسترن یونیون؛ حواله پستی پول، پرداخت‌های تجاری، خدمات اقتصادی و انتقال وجه فرد به فرد و بطور کلی خدمات متنوع نقل و انتقال پول را شامل می‌شود.

کار با وسترن یونیون چگونه است؟

دو روش کلی برای استفاده از خدمات پولی شرکت وسترن یونیون وجود دارد که به شرح زیر است :

خدمات حضوری

مراجعه حضوری به شعب نمایندگی‌های وسترن یونیون

خدمات آنلاین

از طریق سایت این شرکت به نشانی : westernunion.com
پیشنهاد ما استفاده از خدمات آنلاین این شرکت است، به 2 دلیل :

  1. هزینه ارسال حواله بصورت آنلاین بسیار کمتر از مراجعه حضوری به دفاتر فیزیکی این شرکت است.
  2. بسیار سریع؛ در عرض یک دقیقه حواله‌ی پولی شما به هر کشوری که بخواهید فرستاده می‌شود و آماده‌ی تحویل گرفتن توسط گیرنده حواله است.

در روش آفلاین و حضوری، ابتدا شخص فرستنده‌ی حواله با در دست داشتن پاسپورت و وجه پرداختی خود، به یکی از نمایندگی‌های وسترن یونیون مراجعه می‌کند.
نمایندگی مورد نظر کد ده رقمی MTCN را به همراه مشخصات فرستنده برای شما می فرستد. شخص گیرنده با در دست داشتن پاسپورت به یکی از شعب وسترن یونیون مراجعه و پس از ارایه کد مورد نظر وجه خود را دریافت میکند.

کد MTCN چیست؟

MTCN کدی است که وسترن یونیون بعد از ثبت حواله به فرستنده می‌دهد. گیرنده‌ی حواله با ارائه‌ی این کد 10 رقمی می‌تواند نسبت به دریافت وجه حواله اقدام کند. توصیه می‌کنیم نسبت به حفظ و نگه داری کد MTCN تا زمان دریافت حواله کوشا باشید و آن را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید.

مزیت وسترن یونیون چیست؟

  • هزینه بسیار کم برای ارسال حواله بین‌المللی در صورت استفاده از خدمات آنلاین
  • رسیدن حواله به مقصد فقط در یک دقیقه ! (شعار شرکت وسترن یونیون : in a minute)
  • امنیت بالا
  • نبود مشکلاتی نظیر بلوک شدن پول همچون پی پال
  • عدم نیاز به طی کردن پروسه طولانی و فرم‌های بانکی

تفاوت حواله بانکی و وسترن یونیون چیست؟

همان طور که بالاتر هم به آن اشاره کردیم، انتقال پول از طریق وسترن یونیون بسیار سریع تر و راحت تر از حواله بانکی بوده و مشمول قواعد انتقال پول بین بانک‌ها نمی‌شود. بنابراین با این سیستم می‌توان به راحتی برای دوستان و خویشاوندان پول فرستاد.

سقف حواله پول در وسترن یونیون چقدر است؟

در یک روز شما می‌توانید تا سقف 5,000 دالر امریکا یا معادل آن در سایر ارزها حواله کنید.
(بنا به تجربه پیشنهاد ما این است که در هر بار بیشتر از 3,000 دالر حواله نکنید)

وسترن یونیون در ایران خدمات می‌دهد؟

خیــــر !
بدلیل تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، انتقال پول به ایران از روش های مرسوم سخت و گران است. در صورتی که قصد ارسال پول به ایران را دارید به شما کمک می‌کنیم نه تنها بدون دردسر بلکه با هزینه بسیار کم و در کوتاه ترین زمان پولتان را به دست گیرنده برسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتس اپ در ارتباط باشید.

دیگر سیستم‌های نقل و انتقال پول چیست؟

روش‌های مختلفی برای ارسال حواله‌ی ارزی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به مانی گرام (MoneyGram)، پی پال (PayPal)، حواله نقدی از طریق صرافی‌ها، سوئیفت و حواله از طریق ارزهای دیجیتال (بسیار جدید هستند و هزینه‌ای برابر با صفر دارند) اشاره کرد.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله بیان شد، نمایندگی شرکت Western Union در ایران وجود ندارد، اما این نکته دلیلی بر عدم استفاده از این سیستم ارزشمند و انتقال وجه با بهره گیری از خدمات این شرکت نیست. شرکت صرافی و خدمات پولی برادران جعفری با اتکا به تجربه 20 ساله‌ی خود در عرصه‌ی خدمات پولی و با بهره گیری از کارشناسان مجرب، امکان استفاده از خدمات وسترن یونیون در ایران را فراهم نموده است.

شعبه‌ی ما در کشور ترکیه، نمایندگی رسمی وسترن یونیون می‌باشد. ما زیرساخت‌های لازم برای اجرای حواله‌های وسترن یونیون به مقصد افغانستان و ایران را ایجاد کرده ایم و در کوتاه ترین زمان ممکن (حداکثر یک ساعت پس از دریافت کد MTCN از شما) نسبت به واریز وجه حواله وسترن یونیون اقدام خواهیم کرد.

خدمات وسترن یونیون برای ایران موقتاً غیرفعال است !

به دلیل مشکلات متعدد و هزینه‌ی نسبتاً بالای حواله از طریق وسترن یونیون به مقصد ایران، زیرساخت های لازم برای ارسال پول به ایران از طریق ارز دیجیتال (ترجیحاً تتر) را آماده کرده ایم. در واتس اپ با ما در ارتباط باشید.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

قصد ارسال پول به ایران، افغانستان یا ترکیه دارید ؟

پیش از هر اقدامی از مشاوره رایگان با کارشناس ما استفاده کنید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *